Sportdate.se
Overskrift: RR fra Oslotri 2013-08-13 21:38:11
Jeg har hørt at enn Triathlon ikke er ferdig før en racereport er avlagt så her er min

1 år siden sist det var Oslotri og min første normal distanse ever! Skulle gjøre et forsøk på hva kroppen tåler av hard trening før en konkurranse Kjørte intervall mandag langtur pluss svømming tirsdag. Onsdag SRM pluss svømming og på torsdag var det tid for treningstri på Bogstad. Kan jo si det slik at formen var helt klart best på Bogstad

I år som i fjor hadde jeg med verdens beste langer sønnen min :) Jeg fortalt han i detal hvor han skulle stå til en hver tid og hva jeg skulle ha når. Perfekt utført!

Jeg var litt sein til start så fikk ikke vært uti vannet før start, men regnet med at det gikk bra. Starten gikk og jeg løp uti, men tenke at nå kjeder jeg meg litt helt i starten, (men hadde ikke helt kommet ut av boblen før start, Har det egentlig litt sånn at jeg blir veldig trøtt og avslappet rett før start. Nesten litt som om jeg kjeder meg, ettersom jeg var litt sein til start så var det som om jeg måtte bruke litt ekstra tid før jeg kom ut av bobla. Etter ca 400 meter så begynte jeg og trøkke litt til og var i konkurranse modus. Etter runding så begynte jeg plukke plasser i vannet, hadde enda et gir til som holdt helt inn, men var ikke helt på høyden av Haugesund men svømte ca 5 min fortere enn i fjor så det er jeg ok fornøyd med. I det jeg kommer så langt inn at det går fortere og reise seg og løpe hører jeg navnet mitt og masse heiing men skjønner ikke helt hva det var, men snudde meg etter lyden ( det så ut som en hel haug med team skigo folk med Kristin i front med ropert) ble jo helt satt ut men det ga en puff opp av vannet. Takk for dytten :)

T1 gikk greit men det er sååååå langt opp til skiftesonen på Songsvann holder jo på å dø på vei opp. Skiftingen gikk bra og var litt over minuttet raskere enn i fjor.

Kom meg på sykkelen og Sebastian ga meg en brødskive akkurat der vi ble enige om, perfekt :) Kjente med en gang at jeg ikke hadde stort og sykkle med i dag, men var positiv til at dette kunne endre seg i løpet av turen, inn til skar for første gangen var tung, ble langt bedre ved skar på vei ut for og snu, men etter det var det to daue bein som bare vispet pedalene rundt, men det var så hyggelig at så mange kjent folk sto og heiet i løypa. Syklet 2 minutter dårligere i år enn i fjor, hadde en sone 1 økt på tirsdag som var 2 minutter dårligere så i form var jeg ikke, men hadde fortsatt håp om at jeg hadde et lite gir til på løpedelen.

T2 gikk ok bare litt rask med å få på meg skoa fikk de ikke helt skikkelig på, men det gikk greit.

kom meg ut på løpedelen, merker at overgangen sykkel løp går bedre og bedre for hver gang, dette var ingen unntak, men det var alt som var positivt også, for beina var helt borte Det er litt sånn med løpe trasén er at den er litt kupert men ikke veldig, men nok til at man aldri får en fin rytme sånn at beina kan bli litt bedre når de er tung. Egentlig de hardeste 10 km jeg har kjent på lenge. Løp 2 minutter saktere i enn i fjor.

Men heldigvis så kom ikke dette som en overraskelse at dagen var så tung som den var, ellers tror jeg dette hadde vært hardt for hodet og tenke på. Men sånn totalt sett så kom jeg i mål 4 minutter bedre enn i fjor så alt i alt med en kropp som overhodet ikke fungerte så var det egentlig helt greit

Men på dårlige dager har jeg hørt at det er da man skal rope høyest når man fullfører, det er jeg enig i.

Arrangementet er veldig kult, men det skal sies at drikkestasjon kun er på vei ut av løpingen, må vel si at det kanskje er litt lite når det er konkurranse tid fra 2-4 timer. Alle de andre konkurransene jeg har vært med på så er opptil flere drikkestasjoner på løpedelen enn bare på starten og ved runding. 5 km er litt langt og løpe før en får i seg noe i det hele tatt. Kunne også vært litt bedre skilting for de som ikke har vært med før, så var det mange som løp feil. Men kult arrangementet, gøy og gjøre det i Oslo i allefall.

Takk til TYR som har levert så fantastisk utstyr til meg.

Overskrift: RR Ironman 70.3 Haugesund 2013-07-10 09:00:31
Vi dro oppover fredag, kjørte igjennom løpe løypa på kvelden og kjenne litt på stemningen i byen! bra stemning to dager før start. Lørdag ble brukt på info møte og pakking av sykkel og løpe bag pluss levere sykkel og bager. På kvelden kjørte vi gjennom sykkel trasén ble veldig overrasket på hvor kupert løpen var. Før vi kjørte igjennom løypa tenkte jeg 30 i snitt kunne være mulig det vil si igjennom på 3 timer og løpingen på under 2 timer så drømte om sub 6 timer på hele konkurransen, men den ble revurdert etter gjennom kjøringen av sykkel løypen. Under 6.30 var målet!

Søndag var det Race day og opp kl 06.15. ut av vinduet regnet det og det likte jeg ikke, glatt på veien, kledde på meg med uvanlig høy puls. Jeg trodde faktisk at jeg var blitt syk over natten. Men det var en spenning i kroppen som jeg aldri har vært borti før. Jeg kom for og gjøre de siste forberedelsene før alvoret begynte siste timer er jeg i min egen boble den kan beskrives litt som at jeg kjeder vettet av meg :) litt morsomt faktisk. Litt over 08.00 da hadde gruppe 1 startet og det var i gang, gruppe 2 som jeg var i fikk kjenne litt på vannet. Hadde nesten vannskrekk og tenke herregud hvordan skulle dette gå, ble ikke helt venn med vannet. Så rundt meg det var mennesker over alt heiet og holdt på. 08.20 da var vi i gang kjente med en gang at vannskrekken var borte og kunne bare svømme på uten noe form for panikk. Det var utrolig digg, tok igjen folk fra første meter og hadde en god rytme hørte folk juble og speaker som bare pratet hele de 1900 meterne jeg svømte, skikkelig kick og fantastisk kult. Kom etterhvert opp av vannet å så at jeg hadde svømt på 39 min, ble veldig overrasket over at det hadde gått så fort! Drømte om 45 så lå 6 min forran skjemaet. Ble skikkelig glad!

T1 gikk henter bagen sykke utstyret ligger i blir følgt inn i skifte teltet vist til en stol hvor alt i posen ble tømt utover. Fikk i meg litt væske og mat samtidig i det jeg tok på meg hjelm og sykkel sko pakket drakt og svømme utstyr å løp av gårde! Sykkel skoene mine er litt vriene å få på når jeg er litt våt. T1 gikk litt tregt.

Kom meg på syklen og det regnet fortsatt så bestemte meg for å starte litt rolig. Og det var ganske smart i forhold til og holde hele distansen. Ble selvfølgelig syklet fra av mange men det skulle bare mangle også ettersom jeg er så fersk på sykkelen, men etter hvert utover sykkeldelen så begynte jeg å ta igjen folk som syklet forbi meg i starten. Stemningen ute i løypa var helt rå! Det sto folk overalt, med norske flagg og heiet på alle, jeg lå for det meste i tempobøylen og smilte å ga tommel opp til alle, samtidig som etter 3-4 mil skjønte jeg at jeg var ganske nære og sykle på 3 timer at det var mulig hvis jeg holdt helt inn. Jeg synes sykklingen gikk ok til slutt selv om jeg ikke klarte det på 3 timer. Det ble vel 3.12. Men jeg koste meg på sykkelen hvert eneste sekund på den turen.

T2 ble jeg møtt med masse funksjonærer som bare tok sykkelen min ut av hendene mine og de sa løp videre (det var kult) møtte en annen funksjonær som fant bagen med løpe utstyr helte ut posen og jeg dro til meg det jeg skulle ha og han pakket resten la det tilbake der han hentet det fra.

Løpingen startet som vanlig med tunge bein og bruker litt tid på å få et ok løpssteg. Men hadde kjøpt lisser som jeg ikke trengte og knyte.Solen og blå himmel var på plass og det var fantastisk stemning rundt hele løpeløypa. Første runden bestemte jeg meg for og bare få beina i gang (vi løp forbi målområdet 5 ganger) første gangen jeg løp forbi, visste jeg ikke at det var såååå mange mennesker der, ble helt målløs, flere tusen mennesker heiet og det var et fantastisk leven, peakeren ropet alles navn og alle ble jublet på. Helt fantastisk følelse. Etter ca 11 km lå jeg 2 minutter bak for og klare å komme under 6 timer, så satt opp tempoet litt de neste km helt til rundingen da hadde både bein og kropp fått nok og jeg var helt slutt i første bakken jeg møtte, så da var kun og nyte de siste km selv om kroppen var helt ferdig, den siste km brukte jeg 9 minutter på, bare fordi jeg måtte sluke all stemning som var den siste km. Kom i mål på 6.07. Det var nesten, men det holdt ikke. Jeg var langt forran hva jeg egentlig trodde så super fornøyd med tiden :)

Ironman 70.3 Haugesund var proft fra start til mål, fikk lille meg til å føle meg som den toppidrett utøveren helt fantastisk. Jeg smilte fra øret til øret hele veien fra start til mål. Selv om beina mine så ut som kjøttkaker med sår og vannblemner fra en annen verden så tror jeg jaggu meg at jeg blir med til neste år også. TYR Klærne var med på at dette ble en fantastisk reise fra start til mål. Tusen takk!
RR Ironman 70.3 Haugesund

Overskrift: Ringshaugdysten triathlon 2013-06-26 12:03:47
RR fra Ringshaugdysten!

I dag er det akkurat 1 år siden jeg gjorde min første triathlon.

På forhånd var været min størte bekymring. Det var meldt i går, 3mm regn og 12 s/m vind fra sør! Ankom Ringshaug og egentlig ventet på uværet, men heldigvis uteble både vinden og regnet. Det blåste litt, men ikke så mye som det var meldt.

Startskuddet gikk og svømmingen var i gang. Svømmedelen var ganske krevende med en del høye bølger, det ble litt masing og følte at jeg var på samme sted som vanlig. I det jeg kom opp av vannet så hadde jeg brukt 16.22, ble ganske overrasket fordi i fjor brukte jeg 19.14 på omtrent samme forhold og samme distanse. Så jeg har blitt betraktelig mye bedre på svømmedelen, selv om jeg ikke føler det selv.

T1 gikk ok, ingen store forsinkelser.

I dag var det bare godt å sykle. Traseen er utrolig fin, hvor høy fart er mulig. Jeg syklet på 37.20, det er jeg egentlig godt fornøyd med. I fjor syklet jeg på terrengsykkel så tiden fra i fjor på 45.48 kan egentlig ikke sammenlignes. Men følte at det gikk bra i dag til meg å være meg.

T2 var unnagjort på litt over 1 minutt eneste jeg bruker litt tid på er å knyte lisser, litt unødvendig.

Løpingen er jeg ok fornøyd med, men jeg føler at jeg bruker alt for lang tid på at beina skal venne seg til løping etter syklingen så taper en del plasser på at jeg er litt treg i starten. Det tar meg et par km før jeg har et ok løpssteg og det tar for lang tid. Løp inn til tiden 24.13, det er helt ok. Samme tid i fjor så løp jeg på 25.45 Så den treningen jeg har lagt ned hjelper.

Slutt tiden ble 1.21.23 er veldig godt fornøyd egentlig når tiden fjor var 1.35.44 Selv om jeg syklet på terrengsykkel så har jeg forbedret meg kraftig. En kul konkurranse som jeg også kommer til bli med til neste år også, Og takk til TYR Norge sport som leverer så fantastisk utstyr. Utrolig godt å trene og konkurrere i.

En uke igjen til neste konkurranse, jeg gleder meg :)

Overskrift: Nydelig sykkeltur i motvind :) 2013-04-30 18:56:23
Rolig sone 1 langtur Oslo-Moss! Første tur ut med sykkelen for i år! Like greit og kline til. 70 km lett kupert terreng med side motvind hele veien! Fin start de 4 første milene, litt tyngre de 2 neste men fikk litt igjen trykket den siste mila! Syklet i sol, regn og sol kjempe fin økt. Gøy og sykle på racer :)
Nydelig sykkeltur i motvind :)

Overskrift: Dagens økt! 2013-04-24 20:26:47
Onsdag var det igjen klart for Songsvann rundt med sols! Et utrolig kult lavterskel tilbud for folk som elsker og trene :)

I dag felles trening med Team Npro!

Kjenner det har blitt litt lite trening de siste 3 ukene, birken formen er totalt borte. Men har fortsatt 3 mnd til og komme meg opp i ringene til Ironman Haugesund 70.3